Wednesday, April 8, 2009

Awas pada Panggilan Telefon Dan SMS Palsu


Peringatan!!!!

BANK Negara Malaysia mengingatkan orang ramai supaya lebih berhati-hati apabila menerima panggilan atau perkhidmatan pesanan ringkas (SMS) yang mendakwa dilakukan bank pusat itu atau oleh mana-mana bank perdagangan.

Peringatan dikeluarkan itu berikutan peningkatan kejadian di mana orang ramai menerima panggilan telefon atau SMS palsu daripada pihak tertentu bagi mendapatkan maklumat perbankan peribadi dengan tujuan untuk mengambil wang daripada akaun.

Jurucakap Bank Negara berkata, antara Februari hingga Mac tahun ini saja, ia menerima laporan 94 kes penipuan menerusi SMS dan telefon.

Untuk maklumat lanjut,orang ramai boleh menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan di 1-300-88-5465 dan faksimili 03-2174 1515 atau menghantar emel ke bnmtelelink@ -bnm.gov. my.



RM8 Sehari?

Post a Comment